WORLD MUSIC
Výraz world music zahŕňa tradičné hudba (niekedy nazývaný folková hudba alebo korene hudby) z akejkoľvek kultúry, ktoré sú vytvorené a hrá domácich hudobníkov, alebo že sú "dôkladne informovaný alebo riadiť domorodé hudby regiónmi ich pôvodu," [1], vrátane západnej hudby (napr. keltskej hudby). Najviac typicky, termín world music, sa teraz nahrádza ľudovú hudbu ako skrátený popis pre veľmi široké spektrum nahrávky tradičné domorodé hudby a piesne z celého sveta. World music zahŕňa: World music nezahŕňa: Táto podmienka bola pripísaná na ethnomusicologist Robert E. Brown, ktorá razila sa v 1960s. [2] Pojem stala aktuálna v roku 1980 ako marketingový / klasifikačné prístroj do médií ahudobného priemyslu, a že sa vo všeobecnosti používa na klasifikáciu akékoľvek druh non-západnej hudba. V hudobné pojmy, world music môže byť hrubo definovaná ako hudba, ktorá používa charakteristické etnické stupnice, módy a hudobné inflections, a ktorý je zvyčajne (ale nie vždy) vykonáva alebo sprevádzať charakteristický tradičné etnické nástroje, ako je kora (západoafrických harfa ), je z ocele bubon, na SITAR alebo didgeridoo. Existuje niekoľko protichodných definíciu pre svet hudby. Jedným z nich je, že sa skladá zo "všetka hudba na svete", keď takejto širokej definície robí slovo prakticky zmysel. [3] Pojem je aj brána ako zaradenie hudbu, ktorá spája západnú populárne hudobné štýly, s jedným z mnohých žánrov neplnenia-západnej hudba, ktorá bola predtým opísaná ako folk alebo etnické hudby. Avšak, svet hudby nemusí znamenať tradičná ľudová hudba, to sa môže odvolávať na pôvodných klasických foriem rôznych regiónoch sveta, a to moderná, špici pop-music štýly rovnako. Stručne je možné charakterizovať ako "miestne hudbou z vonku", [4], alebo "niekto iný miestny hudbou." [5] Hudba z celého sveta vyvíja široký kríž-kultúrny vplyv štýlov ako prirodzene ovplyvňujú navzájom, a v posledných rokoch svetovej hudby bol aj uvádzaný na trh ako úspešný žáner sám o sebe. Akademické štúdie o world music, rovnako ako hudobných žánrov a jednotlivých umelcov, s ktorými je spájaný, môžu byť nájdené v takých odboroch ako antropológie, Folkloristics,náročné štúdium a ethnomusicology Príklady populárnej formy world music aj rôzne formy non-európskej klasickej hudby (napr. japonskej Koto hudby, indickej raga hudba, tibetské zpěvy), východoeurópskej ľudovej hudby (napr. obce hudbu z Balkánu) a rôzne formy ľudovej a kmeňových hudbu na Blízkom východe, Afrike, Ázii, Oceánii a Južnej a Strednej Amerike. Široké kategórii world music zahŕňa izolované formy etnické hudby z rôznych geografických regiónoch. Tieto rozdielne kmeňov etnické hudby sú bežne kategorizované spoločne na základe svojich pôvodných koreňov. V priebehu 20. storočia, vynález záznam zvuku, nízka-náklady medzinárodnej leteckej doprave a spoločný prístup k celosvetovej komunikácii medzi umelcami a širokou verejnosťou vyvolala spriaznené jav nazýva "cross-over" hudby. Hudobníci z rôznych kultúr a miestach mohol ľahko prístup hudobných nahrávok z celého sveta, vidieť a počuť hosťujúci hudobníci z iných kultúr a navštíviť iné krajiny, aby plnili svoju vlastnú hudbu, tvorbu tavící kotol na štylistické vplyvy. Hoci komunikačná technológia umožňuje lepší prístup k obskurní formy hudba, tlaku komercionalizácia predložiť tiež riziko rastúcej hudobné homogene sa stierajú regionálnej identity a postupný zánik tradičnej miestnej hudobnej tvorby-praktík. Hoci je primárne opisuje tradičná hudba, world music kategória tiež zahŕňa populárnu hudbu od non-západnej mestských komunít (napr. Južnej Afriky "obec" hudbu) a non-európske hudobné formy, ktoré boli ovplyvnené ostatné tak-zvané tretieho sveta-hudba ( napríklad Afro-kubánska hudba), hoci západnej-štýl populárna pieseň pochádzajúce zo non-English-hovoriacich krajinách v západnej Európe (napr. francúzskej pop music), by nemala byť vo všeobecnosti považované za world music. Paríž je jedným z najväčších európskych metropolách na world music. Už mnoho rokov mestá prilákala niekoľko hudobníkov z bývalých kolónií v západnej Afrike a severnej Afriky. Táto scéna je prosperujúce pomáha skutočnosť, že existuje veľa koncertov a inštitúcií, ktoré pomáhajú propagovať hudby. Alžírski a marocké hudby majú významnú prítomnosť vo francúzskom kapitálu. Stovky tisíc alžírskych a marockých prisťahovalcov sa usadil v Paríži, čím sa zvuky Amazigh (Berber), rai, a Gnawa hudby. Alžírskeho rai našiel tiež veľké francúzske publikum, obzvlášť Cheb MAMI. [6] Západoafrického spoločenstvo je tiež veľmi veľký, integrovaný ľudia od Senegal, Mali, Pobrežie Slonoviny a Guinea. Majú zavedený mandingo jeli hudba, mbalax a iných štýlov.
Terminológia
[Editovať]Populárna non-Western žánrov
[Editovať]Svetová hudba vo Francúzsku
Test, just a testTest, just a test
(Owexvefs, 4. 5. 2017 9:53)